Наше опитування
Оцените мой сайт
Всього відповідей: 4
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Положення

про районну (шкільну) творчу групу в системі науково-методичної роботи педагогічних працівників загальноосвітніх навчальних закладів

 

 

  1. Загальні положення

1.1. Творча група створюється відповідно до Законів України “Про загальну середню освіту”, “Про вищу освіту” та є однією з форм діяльності педагогічних працівників у системі методичної роботи загальноосвітніх навчальних закладів.

Творча група об’єднує педагогів, які працюють за обраною фаховою, методичною проблемою.

1.2. Метою творчої групи є підвищення професійної компетентності педагогічних працівників та залучення їх до науково-дослідницької роботи.

1.3. Завдання творчої групи:

  • поглиблене вивчення досягнень сучасної науки з обраної науково-педагогічної проблеми, впровадження їх у практику;
  • врахування рекомендацій педагогічної науки, їх апробація, внесення коректив та пошук оптимальних шляхів реалізації;
  • застосування результатів наукових досліджень, розробка рекомендацій щодо їх реалізації, створення, вивчення, узагальнення та впровадження перспективного педагогічного досвіду;
  • сприяння вдосконаленню навчально-виховного процесу, застосуванню сучасних прийомів і методів навчання;
  • моделювання та апробація авторських моделей досвіду;
  • підвищення рівня фахової майстерності;
  • сприяння самовираженню особистості педагогів у процесі професійної діяльності, курсової та міжкурсової підготовки;
  • моніторинг ефективності використання освітніх технологій у навчально-виховному процесі.

1.4. Творча група створюється на добровільних засадах з числа найбільш досвідчених і теоретично підготовлених педагогічних працівників, які виявили інтерес і бажання до розробки науково-методичної проблеми.

1.5. Орієнтовний склад творчої групи – 3 – 15 осіб.

1.6. Творчі групи формуються на різних рівнях управління методичною роботою: шкільному, районному.

 

  1. Види творчих груп

2.1. Творчі групи в залежності від проблеми дослідження, змісту, обсягу завдань, над якими вони працюють, поділяються на два типи:

  • творчі групи, які працюють над упровадженням результатів наукових досліджень (над відповідною науково-методичною проблемою),
  • творчі групи, діяльність яких спрямована на вивчення і впровадження відомого перспективного педагогічного досвіду.

2.2. Відповідно до затраченого часу на виконання обсягу визначених завдань творчі групи поділяються на довготривалі та короткотривалі.

Термін участі педагогів у довготривалих творчих групах – від 1 до 3 років; короткотривалих – до 3 місяців.

2.3. Короткотривалі творчі групи поділяються на:

2.3.1. Динамічні творчі групи, які створюються з педагогів різного фаху, об’єднаних спільною науково-методичною проблемою, що досліджується методичними об’єднаннями, педагогічним колективом. Їх склад і термін роботи визначаються виробничою необхідністю.

2.3.2. Ініціативні творчі групи, що створюються з метою розробки певного методичного заходу, засідання педагогічної ради тощо. Кількісний склад – не обмежений. Діяльність їх носить тимчасовий характер.

2.3.3. Фокусні творчі групи, які створюються з контрольно-діагностичною, гносеологічною, корекційною чи контрольно-прогностичною метою для пошуку оптимального варіанта вирішення чітко окресленої проблеми. Робота групи в складі 5 – 7 осіб триває 30-40 хв. і визначає основні напрямки розв’язання проблеми відповідно до поставленої мети.

2.3.4. Профільні творчі групи, що об’єднують педагогів однієї освітньої галузі, які досліджують одну й ту ж проблему. Вони можуть бути також довготривалими.

 

  1. Орієнтовні напрямки діяльності творчої групи

3.1. Організаційний ‑ забезпечує створення творчої групи із залученням до її роботи педагогів-практиків, які впроваджують у навчально-виховний процес нові технології навчання та виховання, беруть участь в апробаціях авторських моделей, науково-практичних конференціях, семінарах, науково-практичних семінарах, методичних об’єднаннях тощо.

3.2. Діагностичний ‑ передбачає експертну оцінку створення і впровадження ефективних технологій навчання, виховання, управління.

3.3. Інформаційний ‑ сприяє підготовці за результатами роботи творчої групи узагальнюючих матеріалів та забезпечує ознайомлення з ними педагогічної громадськості.

3.4. Креативний ‑ забезпечує розвиток творчого потенціалу педагогів, їх самореалізацію у різних видах діяльності.

 

  1. Алгоритм діяльності творчої групи

4.1. Глибоке вивчення науково-педагогічної літератури з проблеми, засвоєння існуючого досвіду.

4.2. Розробка моделей, схем, рекомендацій з використанням досягнень науки.

4.3. Створення та апробація перспективного педагогічного досвіду з проблеми. Підготовка методичних порад.

4.4. Поширення досвіду: виступ перед педагогічними працівниками, висвітлення в засобах масової інформації, практична демонстрація, консультування, проведення педрад, засідань методичних об’єднань, семінарів-практикумів, науково-практичних семінарів, конференцій тощо.

 

  1. Спрямування діяльності членів творчої групи

Члени творчої групи:

5.1. Формують банк бібліографічних даних з проблеми, яка досліджується; працюють в архівах та бібліотеках з історичними та сучасними джерелами інформації.

5.2. Знайомляться з поширенням та становленням педагогічних інновацій на практиці. Моделюють, розробляють схеми, рекомендації та поради щодо їх застосування.

5.3. Відпрацьовують індивідуальні методики трансформації інновацій та сучасних технологій у практику навчально-виховного процесу з урахуванням специфіки досвіду педагогів та умов загальноосвітніх навчальних закладів регіону.

5.4. Сприяють створенню перспективного педагогічного досвіду з досліджуваної проблеми.

5.5. Апробують, коригують, уточнюють розроблені рекомендації.

5.6. Виступають з лекціями, доповідями, повідомленнями, пропагують досвід широкому загалу педагогічних працівників під час виступів на засіданнях методичних об’єднань і педагогічних рад, семінарах, конференціях, у засобах масової інформації, практикують проведення відкритих та показових уроків тощо.

 

  1. Організація роботи творчої групи

6.1. Роботу творчих груп організовують і спрямовують керівники загальноосвітніх навчальних закладів та працівники методичних та науково-методичних служб.

6.2. Специфіка діяльності творчої групи визначається  планами загальноосвітніх навчальних закладів, методичних та науково-методичних служб.

6.3. Ефективність діяльності творчих груп забезпечують методичні та науково-методичні служби загальноосвітніх та вищих навчальних закладів, які визначають конкретні завдання, координують плани з урахуванням рівня підготовки кадрів, специфіки викладання навчальних предметів, фахової чи методичної проблеми.

6.4 Результати діяльності творчих груп розглядаються на засіданнях методичних об’єднань, педагогічних рад, рад методичних та науково-методичних служб.

6.5. Керівництво творчою групою здійснює досвідчений педагог: вчитель, представник адміністрації загальноосвітнього навчального закладу, методист, завідуючий методичного кабінету , управління освіти районної державної адміністрації, міської ради, науково-методичний, науково-педагогічний працівник вищого навчального закладу, який забезпечує організацію роботи з планування та діяльність групи.

6.6 Планами творчих груп передбачаються заходи відповідно до вимог розділів 1 – 6 даного Положення.

6.7. Склад творчих груп та їх керівники затверджуються відповідними наказами органів управління освітою.

6.8. Кількість засідань творчих груп протягом року може варіюватися від 2 до 5.

6.9. У рамках засідань творчих груп використовуються такі форми організації: семінари, семінари-практикуми, тренінги, творчі звіти, круглі столи, майстер-класи тощо. Специфікою роботи творчих груп є перевага дискусійних та активних методів спілкування, презентацій та панорам творчих здобутків.

 

  1. Орієнтовні вимоги до рекомендацій за результатами роботи творчої групи

7.1. Коротке обґрунтування актуальності проблеми, концепції, ідеї.

7.2. Обґрунтування основних положень, принципів, форм, методів, прийомів роботи та рекомендацій щодо їх упровадження в практику роботи педагогів.

7.3. Висновки.

Література

Жерносєк І.П. Науково-методична робота в загальноосвітній школі: Навч.-метод. посібник – К.: ІЗМН, 1998.

Жерносєк І.П. Шкільна науково-методична тема (проблема) // Директор школи. – 1999. - № 23. – С. 9-10.

Вхід на сайт
Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930